Zoeken in deze blog

woensdag 10 september 2014

Uitdaging

Ik ben de laatste tijd bezig om mijn lees/boekenwereld te vergroten. Ik neem boeken mee uit de bieb die ik eerder liet staan en vraag medelezers wat hun favorieten zijn.
Mijn boekenkeus valt meestal op thrillers en de populaire boeken van dat moment. Maar momenteel heb ik minder 'zin' om spannende boeken te lezen en probeer ik dus verschillende soorten te lezen. Momenteel is dat Stoner van John Williams. Ik heb er veel goede verhalen over gehoord maar liet het boek steeds links liggen. Waarom? Nou vanwege deze eerste zin op de achterflap:
William Stoner wordt aan het einde van de negentiende eeuw geboren als zoon van een arme boerenfamilie.
 Op zich is er niks mis met die zin maar omdat het verhaal waarschijnlijk dus rond 1890-1900 afspeelt voel ik dus minder behoefte om aan dit soort boeken te beginnen. Geef mij maar boeken die in het heden (of tot een jaar of 30 terug) afspelen omdat ik het idee heb me dan beter in het verhaal kan plaatsen omdat dat bekend terrein voor mij is.
Maar goed toen ik het boek in de bibliotheek zag staan heb ik het toch meegenomen omdat ik mijn lees wereld wil vergroten. Ik heb nu zo'n 40 bladzijden gelezen en het is even wennen. Ik weet nog niet echt of ik er van kan genieten of niet. Ik heb in ieder geval wel besloten om het in ieder geval tot de 100 bladzijden de kans te geven, vind ik het dan nog steeds helemaal niks dan leg ik het weg en ga ik op zoek naar een ander boek.


Dus mochten jullie nog tips voor me hebben? Laat dan een reactie achter!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten